18 Čvn

Seznam Newsfeed pro WordPress

Návštěvnost Vašeho webu můžete zvýšit různými formami propagace. Poměrně neznámou, avšak zajímavou formou je Seznam Newsfeed. V článku si přečtete, jak připravit Váš Wordpressový blog a magazín na schvalovací proces v programu Seznam Partner.

Seznam Newsfeed je služba pro zobrazování článků obsahových webů na hlavní stránce Seznam.cz. Newsfeed uvidíte na titulní stránce vlevo dole a články se načítají “nekonečným rolováním”. V přímém souboji se Vaše články ocitnou vedle gigantů jako je Deník, Blesk aj.

Jak vypadá Seznam Newsfeed

Jak dostat článek do Seznam Newsfeedu?

Pokud o zviditelnění Vaší tvorby touto formou uvažujete, nejdříve si přečtěte náležitosti a pravidla služby. Pokud je nesplníte, web vám redaktor neschválí. Nejde o žádnou formalitu, weby posuzují reální lidé a z mé zkušenosti to dělají (možná až moc) poctivě :-).

Kromě obsahové kvality budete potřebovat na web umístit i reklamní zóny, tento odkaz na přehled reklamních zón si dobře uložte, protože ho určitě budete vícekrát potřebovat :). Máte povinnost tyto zóny použít, za jejich zobrazení dostáváte i částečně zaplaceno.

První ostrý krok je vyplnění žádosti přímo v rozhraní Seznam Newsfeed. K odeslání žádosti potřebujete přihlášení do programu Seznam Partner. V rámci Seznam Partner programu běží vícero služeb a vy se do nich přihlašujete tímto jedním účtem. Jak vše funguje popisuje Seznam ve své Nápovědě.

Web mi schválili, co dál?

Nastavení RSS feedu

RSS feed je soupis článků, které na webu vydáváte a při přidání článku je feed aktualizován.
Redaktoři Seznamu čtou každý den RSS feedy jednotlivých obsahových webů. WordPress RSS feed generuje automaticky, jeho adresa je standardně www.mujweb.cz/feed . Tuto adresu budete zadávat do nastavení Vašeho Seznam Newsfeed programu. V rámci feedu potřebujete uvádět obrázek, nadpis a úryvek textu(perex/description). Toto standardně WordPress umí. Obrázek do feedu se načítá z náhledového obrázku, tak na něj nezapomeňte :).

Elementy RSS které používá Seznam Newsfeed

Pozor na některé doplňky! Yoast SEO automaticky přihazuje do perexu RSS feedu větu “Článek XY se nejdříve objevil na webu xy.cz”. Tento text smažte, odkazy nemají v perexu co dělat. Úpravu textu naleznete v menu doplňku SEO/Vzhled hledání/RSS .

Reklamní plochy, SSP script

Do hlavičky webu (<head>) bez ohledu na šablonu umístěte SSP script:

<script src="https://ssp.seznam.cz/static/js/ssp.js"></script>


Narozdíl od generování feedu je umístění reklamních zón hodně individuální vlastností každé šablony. Reklamní plochy najdete na klasických pozicích stránky (pravý sidebar, na konci textu). Problém však může dělat Leaderboard, Rectangle a především mobilní reklamy vložené do textu článku. U většiny šablon Vám pomůže doplněk Ad Inserter, plochy umí vyhledat a vy si je můžete nastavit dle libosti.
U klienta mi však kvůli specifickým vlastnostem šablony nefungoval a proto jsem použila vlastní javascript pro pozicování reklam.

Konkrétně jde o přidání reklamy za čtvrtý odstavec textu, určené pro mobilní reklamu:


            if(document.querySelector('#penci-post-entry-inner > p:nth-child(4)')){
                document.querySelector('#penci-post-entry-inner p:nth-child(4)').insertAdjacentHTML('afterend',
                '<div class="ads mobile_ads" id="ssp-zone-xxxxx"></div>');
            }

Nebo přidání rectangle na konec stránky:

            document.querySelector('.clear-footer').insertAdjacentHTML('beforebegin',
            '<div class="container"><div class="ads desktop_ads" id="ssp-zone-xxx"></div></div>');

Princip je stejný a využívá funkci javascriptu .insertAdjacentHTML.

Samotné nahrávání jednotlivých reklam do připravených zón probíhá v patičce webu a to tímto scriptem:

if (typeof sssp != "undefined") { //podmínka pro ošetření Adblockerů

    if (sssp.displaySeznamAds()) {//funkce od Seznamu inicializující načtení reklam

        sssp.getAds([ //načtení reklam do jednotlivých zón, kódy získáte v administraci Seznam Partner
            {
            "zoneId": XXXY,         /* unikátní identifikátor reklamní zóny */
            "id": "ssp-zone-XXY",  /* ID elementu, do kterého se vypisuje reklama */
            "width": 480, /* maximální šířka reklamy v zóně */
            "height": 300 /* maximální výška reklamy v zóně */
            },
        ]);
        }
    }

Uvedené scripty většinou nezvládají async ani defer a cachování na straně webu také ne. Pokud by bylo načítání reklam nefunkční nebo nefungovalo přenášení reklamy v rámci session, je to problém. Script v patičce vedu jako samostatný soubor a mám u něj zakázané cachování.

Jak je Seznam Newsfeed efektivní?

V případě vhodně zvoleného nadpisu, fotografie a tím pádem i opravdového uveřejnění článku uvidíte ve svých Analytics vzrůstající křivku návštěvnosti. Pro představu jeden z mých klientů má běžnou návštěvnost asi 3-4 tisíce lidí denně. Při Newsfeed propagaci vzrostla na 60 tisíc. Bohužel pouze skokově, v rámci jednotek dnů.
S podobným vývojem raději počítejte a prohlédněte si optimalizaci výkonu, zjistěte jaké limity má Váš server. Může se totiž stát, že takový nápor nezvládne. Stránka s článkem se návštěvníkovi nenačte vůbec nebo bude server tak pomalý, že to všechny otráví a konverzi je konec.

Jak lze Newsfeed kombinovat s dalšími reklamními systémy?

Než jsem na to přišla, chvilku mi to trvalo. Nebylo to pro mě úplně lehké řešení, a tak budu ráda, pokud vás tento kód inspiruje a zkrátí vám Vaši práci.

if (typeof sssp != "undefined") { //Hack pro adblockery, který znáte

    if (sssp.displaySeznamAds()) { //klíčová podmínka zobrazení, pokud se mají načíst reklamy seznamu (pokud existuje Seznam cookie)
        var all = document.getElementsByClassName('adsbygoogle'); //pro všechny adsbygoogle
        for (var i = 0; i < all.length; i++) {
        all[i].className += " d-none"; //nastav třídu, a tím je skryj 
        }

        // podmínka detekující šířku zařízení
        if (window.innerWidth <= 960)  {
        // zóny pro mobil
        sssp.getAds([
            {
            "zoneId": xx,         /* unikátní identifikátor reklamní zóny */
            "id": "ssp-zone-xx",  /* ID elementu, do kterého se vypisuje reklama */
            "width": 480, /* maximální šířka reklamy v zóně */
            "height": 480 /* maximální výška reklamy v zóně */
            },

        ]);
        } else {
        // zóny pro desktop
        sssp.getAds([
            {
            "zoneId": xy,         /* unikátní identifikátor reklamní zóny */
            "id": "ssp-zone-xy",  /* ID elementu, do kterého se vypisuje reklama */
            "width": 480, /* maximální šířka reklamy v zóně */
            "height": 300 /* maximální výška reklamy v zóně */
            },
        ]);
        }
    }else{
        //Cokoliv co spustíte pokud cookie nebude existovat, ideálně zde bude inicializace google reklam, já je prozatím volám v šabloně, ale zkusím je přesunout sem, google nemá rád nulovou výšku a šířku reklam.
    }
}

Kombinace systémů je nanejvýš vhodná, aby zisk z webu byl stálejšího charakteru. Je pravdou, že Adsense zpravidla vydělá násobně víc, než Sklik. Platnost Seznam cookie je v současnosti 30 minut. Jakýkoliv reload provedený po tomto čase načte Vaše Google reklamy, které jste před Seznamem schovali. Zajímavou variantou se mi jeví i článek vhodně doplněný o affiliate marketing bannery. Ty samozřejmě také pro návštěvu ze Seznamu schováváte.

Kódy a odkazy na závěr

Seznam partner
Nápověda k Newsfeedu
Rozložení zón
Mail na pomoc při nasazení SSP

Kompletní kód stránky vč. přepínání mezi Seznamem a Googlem

<html>
<head>
<script src="https://ssp.seznam.cz/static/js/ssp.js"></script>
</head>
<body>
<div class="ads desktop_ads" id="ssp-zone-xxx"></div>
</body>
<script type="text/javascript">
if (typeof sssp != "undefined") { //Hack pro adblockery, který znáte

    if (sssp.displaySeznamAds()) { //klíčová podmínka zobrazení, pokud se mají načíst reklamy seznamu (pokud existuje Seznam cookie)
        var all = document.getElementsByClassName('adsbygoogle'); //pro všechny adsbygoogle
        for (var i = 0; i < all.length; i++) {
        all[i].className += " d-none"; //nastav třídu, a tím je skryj 
        }

        // podmínka detekující šířku zařízení
        if (window.innerWidth <= 960)  {
        // zóny pro mobil
        sssp.getAds([
            {
            "zoneId": xx,         /* unikátní identifikátor reklamní zóny */
            "id": "ssp-zone-xx",  /* ID elementu, do kterého se vypisuje reklama */
            "width": 480, /* maximální šířka reklamy v zóně */
            "height": 480 /* maximální výška reklamy v zóně */
            },

        ]);
        } else {
        // zóny pro desktop
        sssp.getAds([
            {
            "zoneId": xy,         /* unikátní identifikátor reklamní zóny */
            "id": "ssp-zone-xy",  /* ID elementu, do kterého se vypisuje reklama */
            "width": 480, /* maximální šířka reklamy v zóně */
            "height": 300 /* maximální výška reklamy v zóně */
            },
        ]);
        }
    }else{
        //Cokoliv co spustíte pokud cookie nebude existovat, ideálně zde bude inicializace google reklam, já je prozatím volám v šabloně, ale zkusím je přesunout sem, google nemá rád nulovou výšku a šířku reklam.
    }
}
</script>
</html>

Kdyby nic nepomohlo, ozvěte se do mailu, nebo do komentářů :), ráda na to mrknu.

bez komentáře

Napsat komentář

Your email address will not be published. Všechny položky je nutné vyplnit.